Ce-si doresc angajatii din domeniul securitatii private

10 octombrie 2015

Industria securitatii private poate fi uneori problematica atunci cand vine vorba de personalul care activeaza pe acest domeniu. Astfel ca, majoritatea companiilor furnizoare de servicii de securitate private se confrunta cu fluctuatia de personal in spatele careia exista motive mai mult sau mai putin cunoscute.

Securitas Romania a incercat sa elucideze problema fluctuatiei de personal, incercand sa identifice cateva dintre motivele pentru care majoritatea companiilor se confrunta cu o retentie scazuta a personalului.

Din dorinta de a eficientiza comunicarea cu proprii angajati, de a cunoaste mai bine mediul intern si de a identifica motivele pentru care retentia de personal este scazuta in domeniul securitatii private, a fost realizata o cercetare pe un esantion format din 155 de agenti de securitate dintr-un total de 650 de agenti din cadrul companiei Securitas Romania, care isi desfasurau activitatea in Bucuresti la momentul realizarii cercetarii respective. In vederea efectuarii cercetarii, s-a optat pentru ancheta chestionar. Pentru ca esantionul sa fie valid au fost intrunite urmatoarele conditii:
• respondentii sunt din toate categoriile de varsta existente in cadrul companiei;
• subiectii sunt atat de sex masculin, cat si de sex feminin;
• respondentii apartin tuturor functiilor disponibile la nivel operational.

Printre primele intrebari, respondenții au avut posibilitatea de a alege dintr-o serie de patru nevoi satisfacute de companie, pe cele care le aduc gradul de satisfactie/insatisfactie cel mai ridicat. Astfel ca, in urma chestionarii acestora, am identificat faptul ca atmosfera de lucru de la serviciu, prin atitudinea sefilor (33%), ocupa primul loc in randul nevoilor pe care compania le satisface, urmata de atitudinea colegilor (32%) si conditiile de lucru (31%). Beneficiile salariale nu au fost luate in calcul de niciun respondent, in schimb, 4% au considerat ca plata salariului la timp este una dintre nevoile pe care compania le satisface cel mai bine.

Activitatea de la locul de munca si masura in care conditiile optime pentru buna ei desfasurare sunt intrunite au fost aspectele abordate intr-o alta intrebare, structurata in asa fel incat sa dea respondentului posibilitatea de a plasa gradul de acord in legatura cu o serie de afirmatii, pe o scara de la acord total la dezacord total.
Angajatii si-au format o parere buna cu privire la aspectele generale ale activitatii desfasurate la serviciu si ale climatului, 23% sustinand ca exista cineva la serviciu care le incurajeaza dezvoltarea profesionala, 29% au incredere in conducerea companiei si 32% considera ca oamenii comunica deschis indiferent de pozitia ocupata.

Asadar, una dintre concluziile principale ale acestei cercetari in ceea ce priveste satisfactia angajatilor este legata in cea mai mare parte de relatia cu colegii de lucru, seful direct si de faptul ca salariile se platesc intotdeauna la timp. Astfel ca stabilitatea profesionala ramane unul dintre elementele cheie in retentia personalului, iar in opinia angajatilor, observam ca aceasta stabilitate este simtita nu doar din punct de vedere financiar, ci si din punct de vedere al relatiilor interumane si al mediului profesional in care acestea se desfasoara.